ALLMÄNNA VILLKOR

Om du som kund beslutar att beställa produkter från FUSE ENERGY, bör du följa de allmänna villkoren som vi har fastställt. Dessa villkor reglerar betalningsmetoder, leveransmetoder, fraktkostnader och returer. Genom att slutföra en beställning bekräftar du att du har läst, förstått och godkänt de allmänna villkoren. Om du vill komma i kontakt med oss eller läsa vår integritetspolicy kan du följa länkarna som anges.

1. BESTÄLLNING

Kundvagnen visar det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. I kassan kan vi komma att dela dina personuppgifter som kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna för att bedöma om du kan välja deras betalmetoder och anpassa dem för dig. Betalnings- och fraktvillkor är angivna i kundvagnen beroende på valt sätt. När du har slutfört beställningen skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgivit. Om du märker något fel i bekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundservice via e-mail på contact@fuseenergy.se. Varje objekt visas med pris inklusive moms.

2. LEVERANS

FUSE är tillfälligt begränsat till att endast skicka beställningar som görs inom Sverige och använder Postnord som sin leveransmetod. Priset för frakt är 19 SEK för beställningar under 150 SEK, men inget pris tas ut för beställningar över den gränsen. Förutom detta finns det möjlighet att undantag göras i samband med kampanjer. Leveranstiden brukar vara 1-3 arbetsdagar, men det kan variera beroende på adress och val av fraktsätt. Om du har några frågor kring din leverans är du välkommen att kontakta oss via e-post på kontakt@fuseenergy.se och ange ordernummer. Icke uthämtade paket kommer debiteras med 150 SEK för returfrakt och hantering.

3. PRISER

Alla priser hos oss är uppgivna i SEK och innefattar 25% moms. Vi kan komma att ändra priserna beroende på prisförändringar från återförsäljare, misstag i prislistan eller felaktig information, samt förbehåller oss rätten att justera priset.

4. ÅNGERRÄTT

Nädu beställer 1 vara från vår webbplats har du som kund rätt till lagstadgad 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från det ögonblick då du tar emot den beställda varan. Om du vill returnera eller byta din produkt måste du betala en returavgift på 39 SEK som kommer att dras från din återbetalning.

4.1 VID NYTTJANDE AV DIN ÅNGERRÄTT

Vi beklagar att du önskar att ångra din order. Vi måste be dig meddela oss om detta via e-post till contact@fuseenergy.se och inkludera följande information: ditt namn, adress, e-postadress, ordernumret och vilka varor som returneringen gäller. Utan dessa uppgifter kan vi inte godkänna returen. Du måste returnera produkterna till oss inom 14 dagar efter att du har skickat ångermeddelandet. Därför rekommenderar vi att du skickar den så snart som möjligt. Om produkten är använd eller skadad kommer vi att dra av ett belopp motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde före återbetalning.

4.2 ÅNGERRÄTTEN GÄLLER INTE VID

Produkter som har förseglats av hygien- eller hälsoskäl och där förseglingen har brutits bort av kunden på grund av användning, kan inte returneras. Specialbeställda produkter som har skräddarsyddes efter en persons önskemål, eller produkter med tydlig personlig prägel, kan inte heller längre returneras. Tjänster som har fullgjorts och där kunden uttryckligen har samtyckt till att tjänsten ska påbörjas utan ångerrätt, kan inte heller returneras.

5. REKLAMATION

Före varje leverans så kontrollerar vi alla produkter för att säkerställa att de är intakta. Om en defekt eller felaktig produkt ändå skickas till dig, lovar vi att åtgärda felet kostnadsfritt, i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Om du behöver returnera en defekt produkt, måste du kontakta oss innan detta för att erhålla godkännande. Ditt klagomål ska lämnas in omedelbart när defekten upptäcks.

5.1 HUR DU GÅR TILLVÄGA FÖR ATT REKLAMERA

Om du har upplevt ett problem eller en defekt med din produkt från FuseEnergy, ber vi dig att direkt kontakta oss på kontakt@fuseenergy.se för att göra en reklamation. Ange ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en detaljerad beskrivning av felet. Om vi inte kan reparera eller ersätta den defekta produkten, kommer vi att återbetala dig för den. Vi står för returfrakt för godkända reklamationer. Alla reklamationer ska uppfylla gällande konsumentskyddslagstiftning för att godkännas. Vi följer riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, som finns att läsa på deras hemsida, arn.se.

6. ANSVARSBEGRÄNSNING

Vi står inte bakom några indirekta skador som kan uppstå som ett resultat av våra produkter. Vi tar inte heller ansvar för förseningar eller fel som är en direkt följd av Force majeure-faktorer, som exempelvis arbetskonflikter, eldsvådor, krig, myndighetsbestämmelser, minskade eller uteblivna leveranser från leverantörer. Dessutom tar vi inte ansvar för ändringar i produkter eller produktegenskaper som görs av respektive leverantör eller andra yttre faktorer utanför vår kontroll.

7. PRODUKTINFORMATION

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som kan finnas på denna webbplats. Vi kan inte garantera att bilderna återger exakt utseende av produkterna på grund av färgskillnader som kan uppstå på grund av skillnader i bildskärmar, fotokvalitet och upplösning. Vi strävar dock efter att visa produkterna så korrekt som möjligt. Vi reserverar oss också för slutförsäljning av produkter.

8. INFORMATION OM COOKIES

Enligt lag om elektronisk information måste webbplatser informera sina besökare om att cookies används. Cookies är små textfiler som sparat på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Dessa cookies ökar användarupplevelsen på sajten genom att till exempel komma ihåg innehållet i en varukorg. Tredjepartsleverantörer som t.ex. Google kan även använda denna cookieinformation för att visa annonser baserat på tidigare besök. Det går att ställa in webbläsaren så att den automatiskt nekar cookies, och mer info kan läsas på Post och telestyrelsens hemsida.

9. ÄNDRINGAR TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN

Vi förbehåller oss rätten att ändra i våra villkor när som helst. Alla ändringar kommer att publiceras online på vår webbplats. När du lägger din order eller besöker vår webbplats anses de ändrade villkoren vara accepterade.

10. TVIST OCH LAGVAL

Om du som kund inte kan lösa tvisten med vår kundtjänst på egen hand, är det möjligt att söka stöd från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller andra tvistlösningsorgan. Mer information om hur man går tillväga finns på deras webbplats https://arn.se/. Om du bor utanför Sverige, kan vi tipsa om att använda EU-kommissionens plattform för onlinemedling av tvister, som finns på http://ec.europa.eu/consumers/odr. De allmänna villkoren för vårt företag ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag. ARN:s beslut väger tyngst vid eventuell tvist.